2021年1月13日星期三

輪胎介紹其實好難回答


今次內容幾複雜. 因為我唔係好識點樣整理番講重點. 內容係想講下點解咁難去答 "有咩呔好介紹", 同埋 "有咩呔抵玩" 呢啲差唔多既問題

---------------------------------------

"我想揀安全既呔, 咩牌子都得"

呔既性能當然係車主最關心既一樣野. 揀番啲出名既大牌子當然有信心, 但係咪代表其他所有呔都唔好呢?


其中一樣輪胎製造商係研發輪胎時會測試既野, 就係計算輪胎既咬地性能(係唔同既方向)



當輪胎失去咬地力, 您就會失去控制車既方向. 依照當時輪胎情況下, 輪胎咬地力失去之後既一剎那有機會係再番黎.

通常都會諗到係, 輪胎老化, 或者係該款輪胎性能唔夠好, 唔安全.




老化的確係失去咬地力既因素(大部分發生呢個情況都係). 但後者就唔一定.

每一款呔都有佢既咬地力既極限. 當您用多於條呔咬地力既極限, 部車就會失去控制. 至於點知自己已經去到呢個極限就有好多因素, 包括車款.

當然輪胎物料對於咬地力都好重要

但係另一方面都要知馬路上既物料係會影響到輪胎既咬地性. 因為當輪胎行駛係馬路上就會係之間產生左化學作用. 

所以您有機會有聽過, 歐洲製既呔唔岩您係香港用. 因為歐洲製既係俾番歐洲個邊既路上面用, 唔係俾香港既路上面用. 另外地區既溫度等問題都有影響.



輪胎像膠同馬路上既化學作用 (好似係叫 hydrogen bond, 我唔係好肯定. 唔會係ionic, 都唔會係convalent). 呢種既bonding 會令到輪胎粘住係路面上. 而影響到化學作用 (chemical reaction) 既常見因素如溫度, (e.g. 高溫會加快化學作用). 有時您都會聽到, 要令到條呔行到去最岩既溫度先發揮到個款呔既性能. (但過高會有反效果)

呢樣都解釋左點解唔應該係雨天渣快車. 因為路面會有一層水擋住像膠同馬路上產生既化學作用.


另外其他影響輪胎性能包括汽車配件....

所以我係答唔到"有咩呔好介紹", 同埋 "有咩呔抵玩". 如果有既話, 其實我唔駛放咁多牌子上網. 我直接賣一個牌子就夠.